czwartek, 22 czerwca 2017

Hanni Munzler - MARLENE

MARLENE to kontynuacja książki Miłość w czasie zagłady, od razu na początku zaznaczę, że książki te można czytać niezależnie od siebie. Oczywiście w MARLENE są odniesienia do pierwszej części, autorka jednak jasno wyjaśnia wszystkie powiązania, więc nie trzeba czytać pierwszej części, ale... ja jednak do tego zachęcam.

MARLENE to powieść historyczna, w której akcja rozgrywa się w pogrążonej wojną Polsce. Bohaterka książki, jako członek ruchu oporu miała wziąć udział w tajnej akcji. Jednak coś poszło nie tak...  

Na kolejnych stronach śledzimy dalsze losy Marlene, jej walkę o życie, o wolność i przyjaźń. Pojawia się też wątek miłosny. Niestety nasza bohaterka, w pewnym momencie staje przed ważnym wyborem i będzie musiała podjąć decyzję, która zaważy na całym jej życiu.

Pomimo tego, że treść odnosi się do smutnej i dość przygnębiającej historii drugiej wojny światowej, pojawia się tu bowiem wątek przebywania w obozie koncentracyjnym czy stosowania przemocy seksualnej, to miałam wrażenie, że nasza bohaterka jest trochę takim żeńskim James'em Bondem. Jej przygody i opresje, z jakich wychodziła wywoływały u mnie poczucie, iż jest ona trochę niezniszczalna, a przez to historia staje się nieautentyczna. W MARLENE autorka postawiła bardziej na akcję i to niestety nie do końca mnie uwiodło. Zdecydowanie bardziej odpowiada mi pierwsza część, skupiała się bowiem na tej części historii, która wywołuje u mnie więcej emocji, niestety w MARLENE mi tego zabrakło.

Podsumowując myślę, że jest to książka dla fanów powieści historycznych z dość wyraźnie zaznaczonym wątkiem miłosnym. Więc jeśli lubicie ten typ literatury, a do tego dużo zwrotów akcji, to po tą książkę możecie śmiało sięgnąć.