niedziela, 18 czerwca 2017

Rob Jovanovic - GEORGE MICHAEL

W grudniu 2016r. świat obiegła wiadomość o nagłej śmierci Georga Michaela. Jak każde przedwczesne odejście wywołuje szok i niedowierzania, tak w przypadku osób publicznych smutek, jaki pozostaje po śmierci często jednoczy ludzi na całym świecie. Pamiętam jak świat zelektryzowała wiadomość o śmierci Robina Williamsa. Z tym odejściem do dziś nie potrafię się pogodzić, a filmy które oglądam z jego udziałem wywołują u mnie smutny uśmiech. 

Fanem Georga Michaela nie trzeba być, aby sięgnąć po książkę Roba Jovanovic.  Piosenkarz był bowiem Osobowością, tak charyzmatyczną, że warto przypomnieć sobie  jego kontrowersyjne i nietuzinkowe życie. Książka jest biografią piosenkarza niezawierającą tzw. "smaczków". Przedstawia natomiast jego życie od najmłodszych lat, młodość i przyjaźń, która doprowadziła Go na szczyty list przebojów z zespołem WHAM!, przez karierę solową aż po śmierć. Oczywiście w książce autor nie pominął skandali, z jego udziałem oraz domysłów fanów i dziennikarzy nad seksualnością piosenkarza. 

Mnie w książce trochę denerwował język, jakim została ona napisana (może przetłumaczona?). Taki trochę gazetowo-prosty, ale książka jak dla mnie jest warta przeczytania. Raz, że upamiętnia niezwykłego człowieka i wrażliwego piosenkarza, a dwa pozwoliła przypomnieć trochę moje młodzieżowe lata i przeniosła mnie w tamten okres, na który zawsze spoglądam z sentymentem. I oczywiście dzięki niej odświeżyłam sobie repertuar. 

Czy książka, zainteresuje osoby które  nie znają Georga Michaela? (a są tacy???, Niestety są, ale to jest znak czasu ;)). Myślę, że dla ludzi, którzy w ogóle nie znają przebojów zespołu WHAM! i Georga Michaela, czyli chyba takich urodzonych około 2000r., książka może nie zainteresować, ale całą resztę to na pewno :) Bo kto z nas wychowanych w latach 80-tych czy 90-tych nie zna takich przebojów jak Wake Me up Before You Go-Go albo Careless Whisper? No cóż ja książkę polecam przede wszystkim dla Georga Michaela, poznania albo raczej przypomnienia sobie o chłopaku greckiego pochodzenia, który zapragnął zostać piosenkarzem i to marzenie spełnił.