poniedziałek, 3 lipca 2017

Wojciech Chmielarz - ZOBIE

ZOMBIE to pierwszy kryminał, po jaki sięgnęłam od Wydawnictwa Czarnego i..... jestem bardzo zadowolona.

Krótko o treści. Główny bohater, który pełni funkcję prokuratora otrzymuje sprawę, w którą jak jemu samemu się wydaje, jest zamieszany. Aby poznać wszystkie aspekty zagadki, zatrudnia prywatnego detektywa. I tak zaczyna się podróż do przeszłości prokuratora, przywoływanie wspomnień z lat szkolnych, powrót do dawnych przyjaźni i miłości, dla której byłby wstanie zrobić wszystko, ale czy zabić?

W tej książce nic nie jest oczywiste choć na początku wydaje się dość klarowne. Autor stworzył pozorne wrażenie, iż cała fabuła wydaje się przewidywalna, okazuje się jednak, że ludzka omylność, a przede wszystkim pamięć, może spowodować, iż przez 20 lat człowiek może żyć w "fałszywym kłamstwie". Co do samych bohaterów, każdy z nich jest charakterystyczny, ale w zasadzie żaden nie wzbudza do końca sympatii, no a zakończenie książki to dla mnie mistrzostwo. Takiego obrotu sprawy w zupełności się nie spodziewałam. 

ZOMBIE to mroczy i wciągający kryminał, raczej nie taki trzymający w napięciu lecz wzbudzający ciekawość, jak ta historia się skończy. Już niby na początku poznajemy mordercę, jednak  zgłębiając coraz bardziej historię, pojawia się myśl kto tu w tej książce jest dobry a kto zły. Rozwiązanie zagadki zdecydowanie Was zaskoczy i mam nadzieje, że zachęci do sięgnięcia po inne książek tego autora, tak jak mnie.

Książkę zdecydowanie polecam.